Naar hoofdinhoudNaar hoofdmenu

Andere meldingen of overlast

Naast de gemeente handelen ook andere organisaties meldingen over de openbare ruimte in Lelystad af. Hieronder leest u per onderwerp welke organisatie u kunt benaderen.

Afval

Meld een volle of kapotte ondergrondse container bij HVC.

  • Bel naar telefoonnummer 0800 – 0700
  • Of stuur een e-mail naar klantenservice@hvcgroep.nl
  • Geef het containernummer door. Dat vindt u bovenop de container.

Meld afvalzakken naast de container bij de gemeente.

  • Dat kan via de het webformulier op onze website, de Fixi-app of telefoon. We sturen dan de wijkreiniger langs om de afvalzakken op te ruimen.
  • Zet geen afvalzakken naast een volle (of kapotte) container. Dat geeft overlast, zwerfafval en hoge kosten voor het opruimen.

Bushokjes

Meld een vies of kapot bushokje (abri) bij Exterion Media.

  • Bel naar telefoonnummer 08000 – 22 80 80 (let op: telefoonnummer bestaat uit 11 cijfers)
  • Geef door in welke plaats en straat het is en wat de naam van de bushalte is. Geef ook door wat de schade precies is.

Water

Ziet u een gevaarlijke situatie op het water? Of wilt wateroverlast (te hoog of te laag waterpeil) of vervuild water melden? Dan kan dit bij Waterschap Zuiderzeeland. Hier kunt u ook blauwalg melden, of overlast van muskus- of beverratten of dode dieren in het water.

Milieuklachten

Meld milieuklachten bij de Omgevingsdienst Flevoland & Gooi En Vechtstreek (OFGV).

  • Ga naar de website van de OFGV
  • Bel naar telefoonnummer 0320 265 400 (24 uur per dag; ook bij dringende milieuklachten of onverwachtse noodsituaties)

OFGV en milieuklachten:

  • Geluid (ook van vliegverkeer)
  • Geur of stank
  • Bodem
  • Water
  • Zwemwater

Woonoverlast

Als veel mensen bij elkaar wonen, leidt dat soms tot kleine vervelende situaties. Gelukkig kunnen die vaak  samen  worden opgelost. Dit lukt niet altijd. Er komen ook overlastsituaties voor waarbij andere maatregelen genomen moeten worden. Op onze website vindt u meer informatie over wat u kunt doen tegen woonoverlast.

Meldpunt problemen met verhuurders

In de Wet goed verhuurderschap staan duidelijke regels waaraan een verhuurder zich moet houden. Houdt een verhuurder zich niet aan de regels uit de wet? Dan kan een huurder dit melden bij de gemeente.

Zorgen om gedrag

Maakt u zich zorgen om een familielid, buur of kennis die in de war lijkt en niet goed voor zichzelf of zijn huis zorgt? Of ziet u iemand op straat die in de war lijkt? Dan kunt u dit melden bij het Meldpunt Zorgwekkend Gedrag. Via dit meldpunt kan de persoon om wie u zich zorgen maakt de juiste hulp krijgen.

Voor alle meldingen geldt: bij spoed of gevaar belt u altijd 112!

Fraude melden

Iedereen kan (anoniem) bijstandsfraude melden. Vermeld zoveel mogelijk concrete feiten zoals bijvoorbeeld: (werk)adressen, werktijden, kenteken auto, inkomsten, samenwonen partner of naam partner. Tips worden zorgvuldig en vertrouwelijk behandeld. De gemeente start een onderzoek als een tip concrete informatie bevat. Fraude melden kan via het formulier fraudemelding of telefonisch via telefoonnummer 06-28606888 (niet via WhatsApp). Geeft u het liever via de mail door? Dan kan dit via fraudetips@lelystad.nl. Over het onderzoek wordt niet gecommuniceerd.

Cookie Policy

Deze site gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat we u de best mogelijke ervaring geven.
Strikt noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om over de site te navigeren, of om te voorzien in door u aangevraagde faciliteiten.
Accepteer Strikt noodzakelijke cookies
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren van de functionaliteit van de website door het opslaan van uw voorkeuren.
Accepteer Functionaliteitscookies
Cookies van derden
Deze cookies worden gebruikt voor functionaliteiten van derden.
Accepteer Cookies van derden
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Accepteer Prestatiecookies
Meer weten...