Merkcampagne
Om het stadsmerk Lelystad continu effectief uit te dragen zijn een pay off ('Lelystad geeft lucht'), logo (beeldmerk) en campagnebeelden ontwikkeld. Deze worden gebruikt n in de uitingen en communicatie van Lelystad, City Marketing Lelystad en haar partners.
Logo & Icoon
Lucht is de ruimhartige omschrijving voor ruimte. Ruimte om te leven en om adem te halen. Om te onthaasten. Om te genieten van de natuur die ook baat heeft bij frisse, heldere lucht. Niemand kan zonder lucht en lucht is van ons allemaal. Net als Lelystad.
Naast de simpele maar doeltreffende pay-off is een icoon ontwikkeld. Deze heeft geen eenduidige betekenis, wat meteen de kracht is van het icoon. Is het een luchtballon? Een bellenblaas? Een vergrootglas? Of een sleutelgat? Omdat het geen vastgestelde verbeelding is van een bestaand item kan iedereen zijn eigen invulling geven aan het beeldmerk. Net als dat eenieder zijn eigen invulling geeft aan Lelystad. Samen met de partners zorgt City Marketing Lelystad ervoor dat het beeldmerk geladen wordt met de elementen en de kernwaarden van het merk. Opdat het beeldmerk in de toekomst nationaal synoniem staat voor Lelystad.
Onze huismus
In de campagne wordt de nadruk gelegd op de herkenbare onderdelen van een stad; onze rijtjeshuizen (woonkwaliteit en woonomgeving), onze achtertuin (natuur in en om de stad), onze huismus (opvallende flora en fauna), onze bedrijfsruimte (vestigingskwaliteiten en ondernemersklimaat) en onze parkeerproblemen (bereikbaarheid en volop ruimte en recreatie). Door met scherpte en humor de Lelystadse invulling te geven aan deze ‘normale stadsonderdelen’ worden de kernkwaliteiten van Lelystad in één oogopslag duidelijk. Hetzelfde als in andere steden, maar dan beter. En helemaal van ons.